Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 08.09.2005, sygn. US.PD I/1/28/117/2005, Urząd Skarbowy Wrocław-Psie Pole, sygn. US.PD I/1/28/117/2005

Według stanu faktycznego przedstawionego we wniosku, podatnik zakupił w sierpniu 2001 r. używaną nieruchomość. Budynek został przyjęty do ewidencji środków trwałych i wykorzystywany na potrzeby związane z prowadzoną działalnością gospodarczą podatnika (usługi hotelowe) Po kilku latach użytkowania przeprowadzono kapitalny remont budynku oraz adaptowano ostatnie piętro na pokoje hotelowe. Na parterze oraz piętrach wcześniej użytkowanych wymieniono stolarkę, kanalizację, CO, WC, kafelki, wykładzinę podłogową, natomiast na ostatnim piętrze przebudowano pomieszczenia. W opisanym stanie faktycznym podatnik zwrócił się z następującym pytaniem : które wydatki na remont środka trwałego mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów jeśli w budynku trwa jednocześnie remont i inwestycja, oraz jak rozdzielić koszty obu przedsięwzięć.Zdaniem podatnika wydatki poniesione na remont parteru i piętra używanego stanowią koszty uzyskania przychodu, natomiast wydatki ostatniego piętra powiększają wartość środka trwałego. Jeśli chodzi o rozliczenie to faktury winny być osobno wystawione na roboty.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00