Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 06.09.2005, sygn. PP 443/1/56/05, Urząd Skarbowy Wrocław-Śródmieście, sygn. PP 443/1/56/05

Zakres i sposób zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej właściwej stawki podatku VAT dla dostaw urządzeń sklasyfikowanych jako wyroby medyczne.

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIENa podstawie art. 14 a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 Nr 8 poz. 60, z późn. zm.) Naczelnik Urzędu Skarbowego Wrocław - Śródmieście stwierdza, że stanowisko Podatnika przedstawione we wniosku z dnia 3 czerwca 2005 r., który wpłynął w dniu 7 czerwca 2005 r., o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej właściwej stawki podatku VAT dla dostaw urządzeń sklasyfikowanych jako wyroby medyczne jest prawidłowe.UZASADNIENIEW dniu 7 czerwca 2005 r. do Naczelnika Urzędu Skarbowego Wrocław - Śródmieście wpłynął wniosek o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. Wniosek ten został uzupełniony w zakresie wniesienia wymaganej opłaty skarbowej pismem z dnia 29 czerwca 2005 r. oraz w zakresie przedstawienia własnego stanowiska w sprawie pismem z dnia 01.09.2005 r. przesłanym faksem do tut. Urzędu dnia 02.09.2005 r.Złożone wraz z zapytaniem załączniki dotyczące opinii uzyskanych przez włoskiego dostawcę urządzeń nie mogą być przedmiotem oceny przy udzielaniu interpretacji w trybie art. 14 a Ordynacji podatkowej.Jak stanowi art. 14a § 1 ustawy Ordynacja podatkowa stosownie do swojej właściwości naczelnik urzędu skarbowego, naczelnik urzędu celnego lub wójt, burmistrz (prezydent miasta), starosta albo marszałek województwa na pisemny wniosek podatnika, płatnika lub inkasenta mają obowiązek udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. W myśl art. 14 a § 4 cyt. ustawy udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, o której mowa w § 1, następuje w drodze postanowienia, na które przysługuje zażalenie.Podatnik rozpoczyna dystrybucję urządzeń służących do długotrwałego przechowywania materiału biologicznego (preparatów tkanek, biopsji pacjentów, linii komórkowych, szczepów kolonii bakteryjnych, etc.) - zamrażarek niskotemperaturowych (-40/-85oC). Z opisu stanu faktycznego wynika, że przedmiotowe urządzenia są sklasyfikowane jako wyrób medyczny klasy I, w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych z dnia 20 kwietnia 2004 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 93 poz. 896). Dodatkowo Podatnik wyjaśnia, że producent tych urządzeń deklaruje ich wykonywanie zgodnie z zaleceniami dyrektywy dotyczącej wyrobów medycznych Nr 93/42, o czym ma świadczyć deklaracja zgodności - znak CE. Podatnik prosi o potwierdzenie stanowiska, zgodnie z którym dostawa tych urządzeń podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w stawce 7%.Zdaniem Naczelnika tut. Urzędu stanowisko Podatnika, że wyroby medyczne są opodatkowane stawką 7%, należy uznać za prawidłowe.W myśl art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) opodatkowaniu preferencyjną 7% stawką podatku od towarów i usług podlegają towary i usługi wymienione w załączniku Nr 3 do tej ustawy. W poz. 106 załącznika Nr 3 do ustawy, jako towar opodatkowany 7 % stawką podatku wymieniono wyroby medyczne, w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, inne niż wymienione w pozostałych pozycjach załącznika, bez względu na symbol PKWiU. Ustawa o podatku od towarów i usług nie posługuje się rozróżnieniem klas wyrobów medycznych. Ustawa o wyrobach medycznych choć przywołana w ustawie o VAT nie jest elementem prawa podatkowego, wobec czego ustawa nie może być przedmiotem interpretacji dokonywanej przez organ podatkowy. Podobnie jak w przypadku statystycznych kwalifikacji wyrobów czy usług, odpowiedzialność za prawidłową klasyfikację i kwalifikację wyrobu medycznego ponosi podatnik, który do pomocy ma instytucje i organy państwowe powołane w odpowiednich regulacjach prawnych.Jeżeli, jak wyjaśnia Podatnik, wyroby będące przedmiotem zapytania są dopuszczonymi do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wyrobami medycznymi, w rozumieniu wyż. przywołanej ustawy o wyrobach medycznych, to ich dostawa podlega opodatkowaniu w stawce 7%, zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy o VAT. Zgodnie z art. 14 a § 2 ustawy Ordynacja podatkowa, niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania postanowienia. Jak stanowi art. 14b § 1 i § 2 ustawy Ordynacja podatkowa interpretacja, nie jest wiążąca dla wnioskodawcy, wiąże natomiast organy podatkowe i organy kontroli skarbowej do czasu jej zmiany lub uchylenia. Stronie przysługuje prawo do wniesienia zażalenia na niniejsze postanowienie do Dyrektora Izby Skarbowej we Wrocławiu w terminie 7 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia. Zażalenie wnosi się za pośrednictwem organu podatkowego, który wydał postanowienie. Zażalenie podlega opłacie skarbowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00