Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 28.12.2005, sygn. P-I/423/100/EW/05, Podlaski Urząd Skarbowy, sygn. P-I/423/100/EW/05

Czy wydatki poniesione przez Spółkę na nagrody rzeczowe i gratisy są kosztem uzyskania przychodów na zasadach ogólnych, czy też podlegają limitowi jako wydatki na reklamę limitowaną?

Pytanie podatnika

Pismem z 28.09.2005 r. Spółka zwróciła się z prośbą o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do następującego stanu faktycznego:

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie dystrybucji i logistyki artykułów spożywczych i chemii gospodarczej.

W prowadzonej działalności Spółka stosuje różne formy wspierania sprzedaży. Są wśród nich m.in.:
a) przyznawanie nagród rzeczowych:
- w sprzedaży premiowej,
- w konkursach,
- w loteriach promocyjnych,
b) wręczanie tzw. "gratisów".

Nagrody w sprzedaży premiowej są przyznawane kupującym za dokonanie zakupu określonej wielkości lub rodzaju, ewentualnie - po spełnieniu przez kupującego dodatkowych warunków (np. terminowe płatności).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00