Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 19.06.2006, sygn. IS.I/1-4151/13/06, Izba Skarbowa w Rzeszowie, sygn. IS.I/1-4151/13/06

dotyczy treści interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego

Pytanie podatnika

Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie, działając na podstawie art. 14b § 5 pkt 2 ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), uchyla z urzędu postanowienie Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie z dnia 23.02.2005 r., znak: L. I US. XVII/415/36/06, stanowiące pisemną interpretację co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego.

Wnioskiem z dnia 17.01.2006 r. (uzupełnionym pismami z dnia 8 i 21.02.2006 r.) R. zwróciła się do Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego. Wnioskodawca podał, że wypłacał poszczególnym pracownikom wynagrodzenie "w całości lub w części" finansowane ze środków pochodzących w 75 % z funduszy strukturalnych UE i w 25 % z budżetu państwa; od całości wynagrodzeń pobierane były i przekazywane na rachunek właściwego urzędu skarbowego zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych. Według R. wynagrodzenia pracowników zaangażowanych w realizację projektów finansowanych ze środków pomocowych UE korzystają ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy z dnia 26.07.1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.). Obowiązkiem płatnika jest w takim przypadku wykazanie w poz. 1 informacji PIT-11 przychodów niekorzystających z ww. zwolnienia, a w poz. 78 informacji przychodów zwolnionych z opodatkowania (przedstawiono przykład wyliczenia). Wnioskodawca zwrócił się o "potwierdzenie prawidłowości rozliczenia zawartego w PIT-11 odzwierciedlającego praktyczne zastosowanie zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy". Według R. stosowanie zwolnienia w comiesięcznym rozliczeniu byłoby uciążliwe, w związku z czym w ciągu roku podatkowego powinny być naliczane i odprowadzane zaliczki na podatek od całości wynagrodzeń (bez stosowania zwolnienia), a rozliczenia należy dokonać w informacji PIT-11, po zakończeniu roku podatkowego. R. zwróciła się również o wyjaśnienie wątpliwości związanych ze stosowaniem zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 47c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w odniesieniu do współfinansowania ww. projektów z budżetu państwa poprzez agencje rządowe oraz za pośrednictwem Wojewody Podkarpackiego (stwierdzono, że w tym przypadku całość wynagrodzenia otrzymanego przez pracownika korzystałaby ze zwolnienia od podatku dochodowego). W piśmie z dnia 8.02.2006 r. R. potwierdziła, że jest bezpośrednim realizatorem projektów, a wynagrodzenia jej pracowników są finansowane w całości lub w części ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i budżetu państwa; wg wnioskodawcy wynagrodzenia te korzystają w całości ze zwolnienia, o którym mowa, odpowiednio: w art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a i b oraz pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00