Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 24.04.2006, sygn. 1437/ZI/443/94a/KO/06, Urząd Skarbowy Warszawa-Targówek, sygn. 1437/ZI/443/94a/KO/06

Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, że w listopadzie 2005r. otrzymano jednorazowe środki z Europejskiego Funduszu Społecznego przyznane przez Urząd Pracy w kwocie ...... (brutto) na podjęcie handlowej działalności gospodarczej. W miesiącu grudniu 2005r. przed zarejestrowaniem firmy i rozpoczęciem działalności gospodarczej, dokonano zgodnie z podpisana umową zakupów towarów handlowych, materiałów piśmiennych i papierniczych, składników wyposażenia stanowiska pracy a mianowicie: zestaw komputerowy, faks, waga, meble, program magazynowy, wizytówki, etykiety firmowe - na wymienione zakupy Wnioskodawca posiada faktury VAT. W związku z powyższym wystąpiono między innymi z pytaniem z zakresu podatku od towarów i usług, czy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dotyczących zakupów dokonanych przed rozpoczęciem działalności gospodarczej? Przedstawiając własne stanowisko Wnioskodawca uznaje, iż dokonane zakupy pokryte przyznanymi środkami są kosztami uzyskania przychodu na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej, co daje również możliwość odliczenia podatku naliczonego VAT z faktur zakupu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00