Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 18.12.2006, sygn. ZD-1/415-247-6/06, Kujawsko-Pomorski Urząd Skarbowy, sygn. ZD-1/415-247-6/06

Czy w związku z otrzymaniem przez pracowników Spółki, przewidzianej regulaminem pomocy pieniężnej, na zagospodarowanie w nowym miejscu pracy, tj. innym oddziale Spółki, kwoty tej pomocy winny być opodatkowane jako przychód ze stosunku pracy dla otrzymujących to świadczenie pracowników.

Pytanie podatnika

P O S T A N O W I E N I E

Na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) Naczelnik Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy po analizie złożonego w dniu 19 października 2006r. wniosku w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego

p o s t a n a w i a

uznać, że przedstawione przez Podatnika stanowisko, w zakresie zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych, otrzymywanych przez pracowników Spółki kwot tytułem zwrotu wydatków poniesionych na zagospodarowanie w nowym miejscu pracy, jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 października 2006r. do tutejszego Organu wpłynął wniosek podatnika w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zm.).

W powyższym piśmie Jednostka przedstawiła następujący stan faktyczny:

W Spółce realizowany jest program restrukturyzacji. Proces ten jest zdeterminowany głównie nową regulacją wspólnej organizacji rynków w sektorze cukru w Unii Europejskiej (Rozporządzenia Rady (WE) z dnia 20 lutego 2006r, nr 318/2006, 319/2006 i 320/2006). Reforma rynku cukru w Unii Europejskiej powoduje, iż producenci cukru funkcjonują w nowych realiach ekonomiczno - prawnych. W związku z reformą obniżeniu ulega cena cukru (wprowadzona została cena referencyjna), producenci są zobligowani do odprowadzania wysokich opłat restrukturyzacyjnych do Funduszu Restrukturyzacyjnego oraz następuje ograniczenie urzędowego mechanizmu interwencyjnego cukru. Z powyższych względów Spółka zmuszona jest do znacznej redukcji kosztów, m.in. poprzez koncentrację produkcji w najbardziej rentownych zakładach produkcyjnych oraz optymalizację poziomu zatrudnienia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00