Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 19.12.2006, sygn. DP/423-0152/06/AK, Pomorski Urząd Skarbowy, sygn. DP/423-0152/06/AK

Wątpliwości Podatnika budzi, czy koszty prac, które wpłynęły na obniżenie hałasu w kabinach lokomotyw oraz ocieplenie kabin są kosztem uzyskania przychodów?

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE

Naczelnik Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Gdańsku, działając na podstawie art. 14a §1 i §4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), po rozpatrzeniu wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.), w sprawie koszty uzyskania przychodu - nakłady na wykorzystywane w działalności gospodarczej lokomotywy (remont czy ulepszenie)

stwierdza, że stanowisko przedstawione w tym wniosku nie jest prawidłowe w odniesieniu do opisanego stanu faktycznego.

UZASADNIENIE

Na wniosek zespołu drużyn trakcyjnych (maszynistów lokomotyw) oraz Społecznego Inspektora Pracy dokonano pomiarów hałasu w kabinach A i B lokomotyw serii ST43, podczas których stwierdzono chwilowe przekroczenie wartości dopuszczalnych norm hałasu w kabinach maszynistów. W celu zmniejszenia natężenia hałasu wykonano prefabrykacje i montaż ekranów dźwiękochłonnych na ścianach i suficie maszynowni. Wykonano też uszczelnienie drzwi pomiędzy kabiną maszynisty a przedziałem maszynowym, dokonano wymiany sufitu w kabinie i dozbrojono go w elementy dźwiękochłonne, a także wyłożono podłogę pod siedziskiem maszynisty matą wibroizolacyjną. Powyższe prace wykonano w lokomotywach własnych i dzierżawionych. Spółka przygotowuje się również do ocieplenia kabin w lokomotywach. Wykonanie prac spowodowało obniżenie poziomu hałasu o ok. 20 dB do wartości 76 dB, przy wartości dopuszczalnej 85 dB, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 17.06.1998 r. w sprawie najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy (Dz. U. Nr 79, poz. 513) oraz normami PN-N-01307:1994, oraz PN/92/K-11000.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00