Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 23.01.2006, sygn. PP-443/1/P/21/2006, Urząd Skarbowy w Łukowie, sygn. PP-443/1/P/21/2006

"Czy w remanencie likwidacyjnym powinien ująć środki trwałe i wyposażenie? Czy od tych pozycji remanentu powinien zapłacić podatek VAT, jeśli tak to w jakiej wysokości"?

Pytanie podatnika

Wnioskodawca wnosił o udzielenie informacji o zakresie stosowania prawa podatkowego poprzez określenie: "Czy w remanencie likwidacyjnym powinien ująć środki trwałe i wyposażenie? Czy od tych pozycji remanentu powinien zapłacić podatek VAT, jeśli tak to w jakiej wysokości"? Podatnik w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej rozliczał podatek dochodowy na zasadach ogólnych jak również w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych (z informacji znajdujących się w posiadaniu tut. US wynika, że z tej formy opodatkowania Strona korzystała w okresie I 2002-XII 2005). Wnioskodawca był również płatnikiem podatku od towarów i usług. Strona wskazała w swym piśmie, iż z dniem 31.12.2005r. zaprzestała prowadzenia działalności gospodarczej i w związku z tym sporządziła spis z natury. Podatnik spis z natury sporządził "z towarów handlowych, które pozostały nie sprzedane" bez uwzględnienia środków trwałych, tj. samochodu osobowego, komputera i oprogramowania. Strona wskazała, iż przedmiotowy samochód został nabyty na podstawie umowy kupna - sprzedaży; wyposażenie "nie było zakupione na fakturę VAT". W przypadku nabycia pojazdu oraz wyposażenia cena zakupu nie obejmowała podatku od towarów i usług w związku z powyższym Podatnik nie odliczał podatku naliczonego. W piśmie uzupełniającym do wniosku Podatnik wskazał, iż w roku 1998r. był płatnikiem podatku VAT, w podatku dochodowym rozliczał się na zasadach ogólnych. W tym okresie - II 1998r. "wprowadził do ewidencji" używany samochód osobowy nabyty w 1997r, zestaw komputerowy oraz oprogramowanie. Strona w w/w piśmie zajęła swoje stanowisko. Zdaniem Wnioskodawcy do remanentu likwidacyjnego nie należy wpisywać w/w środków trwałych i w związku z tym nie powstaje obowiązek odprowadzenia podatku ("nie należy się opłata podatku").

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00