Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 05.01.2007, sygn. ZD/4061-223/1/06, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZD/4061-223/1/06

Czy wydatki związane z organizacją i przeprowadzaniem szkoleń dla klientów w ramach H. A. stanowią w całości koszt uzyskania przychodu?

Pytanie podatnika

W dniu 6.10.2006r. wpłynął do tutejszego organu podatkowego wniosek Spółki o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, który następnie został uzupełniony w dniu 2.01.2007r.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Spółka jest firmą handlową, organizującą szkolenia dla pracowników z firm Jej klientów, związane ze specyfiką sprzedawanych towarów. W dniu 1.09.2006r., na wzór działających już zagranicą firm holdingu H., powołano do życia H. A., w ramach której uczestnicy otrzymują wszechstronną wiedzę na temat produktów oferowanych przez Spółkę. W szczególności, otrzymują wiedzę na temat procesu produkcji, działania, montażu, eksploatacji i eksponowania produktów oferowanych przez Spółkę, a także praktyczne wiadomości i nowinki techniczne.

Wnioskująca podnosi, iż holding H., z siedzibą w Niemczech, jest organizacją grupującą różne, samodzielne pod względem prawnym podmioty gospodarcze (firmy córki) w sposób mniej lub bardziej wyraźny powiązane ze sobą. Istotą holdingu H. jest kontrolowanie działalności firm córek dzięki zależnościom kapitałowym lub personalnym. Holding wyznacza cele strategiczne dla całej grupy H. oraz dla poszczególnych firm córek.

H. A. wzoruje się na doświadczeniach wypracowanych przez holding, korzysta z doświadczeń innych firm przynależnych do holdingu, a także rozwija własne idee w zależności od potrzeb polskiego rynku, np. kładzenie nacisku na szkolenie w zakresie najlepiej sprzedawanych produktów w Polsce. Tematem szkoleń jest wiedza o produktach marki H oraz strategie, rozwiązania organizacyjne, przyjęte w ramach holdingu H.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00