Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 10.05.2007, sygn. PD.423-18/07, Lubelski Urząd Skarbowy, sygn. PD.423-18/07

Pytanie podatnikaw jaki sposób nalezy opodatkować dotacje uzyskane ze srodków unijnych ?

Pytanie podatnika

P O S T A N O W I E N I E

Na podstawie art. 216 i art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 z późniejszymi zmianami) stwierdzam, że stanowisko Spółki zawarte we wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego zakresie podatku dochodowego od osób prawnych jest prawidłowe.

U Z A S A D N I E N I E

W dniu 30 marca 2007 r. wpłynął do tutejszego urzędu wniosek Spółki o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych. Jak wynika z przedstawionego stanu faktycznego Spółka korzystając z bezzwrotnej pomocy zagranicznej tzw. Sektorowego Programu Operacyjnego Restrukturyzacji i Modernizacji Sektora Żywnościowego oraz Rozwoju Obszarów Wiejskich 2004-2006 (SPO) dokonała szeregu działań polegających na :1. zakupie środków trwałych ( odpestczarki, wagi, kurtyny powietrznej), wyposażenia komór ( stelaże ocynkowane), 2. budowie magazynu spedycyjnego,3. rozbudowie stacji TRAFO oraz budynku chłodni o magazyn wraz z maszynownią, 4. modernizacji dróg i placów manewrowych,5. remontu pomieszczeń do przejściowego przetrzymywania owoców,6. wymiany drzwi chłodniczych.Wymogiem , który należało spełnić, aby otrzymać przedmiotową dotację w wysokości 50% poniesionych wydatków było zakończenie i rozliczenie wszystkich przedsięwzięć i zadań objętych tym programem.Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż spółka warunek ten spełniła i przedmiotową dotacje w wysokości 50% poniesionych wydatków otrzymała w kwietniu 2006r. Zdaniem spółki z literalnego brzmienia z art. 17 ust.1 pkt 21 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych wynika, że wolne od podatku dochodowego są: dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia, z zastrzeżeniem pkt 14 i 14 a , otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków związanych z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których dokonuje się odpisów zgodnie z art.16a-16m. Jednakże biorąc pod uwagę stanowisko Ministerstwa Finansów środki z funduszy strukturalnych nie są ani dotacjami ani subwencjami ponieważ pochodzą one w części z publicznych środków krajowych, a w części ze środków wspólnotowych Należy zatem przyjąć, iż wydatki poniesione na przedsięwzięcia objęte wsparciem finansowym nie są kosztami uzyskania przychodów zgodnie z art.16 ust.1 pkt 1 lit.b i c ( na podstawie tego przepisu nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków na nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie innych niż wymienione w lit. a ) środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w tym również wchodzących w skład nabytego przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części oraz wydatków na ulepszenie środków trwałych, które zgodnie z art.16 g ust.13 powiększają wartość środków trwałych, stanowiącą podstawę naliczania odpisów amortyzacyjnych wydatki te, zaktualizowane zgodnie z odrębnymi przepisami, pomniejszone o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16h ust.1 pkt 1, są jednak kosztem uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem pkt 8a, w przypadku odpłatnego zbycia środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na czas ich poniesienia).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00