Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 04.09.2008, sygn. ITPB2/415-685/08/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB2/415-685/08/MK

Czy ma Pani prawo do ulgi z tytułu spłaty odsetek od kredytu udzielonego na budowę domu od kwoty 50 000 zł, którą bank wskazał jako refinansowanie poniesionych kosztów?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pani, przedstawione we wniosku z dnia 30 czerwca 2008 r. (data wpływu 2 lipca 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości odliczenia od dochodu odsetek od kredytu przeznaczonego na cele mieszkaniowe jest prawidłowe, o ile zostaną spełnione określone poniżej warunki.

UZASADNIENIE

W dniu 2 lipca 2008 roku został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości odliczenia od dochodu odsetek od kredytu przeznaczonego na cele mieszkaniowe.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W dniu 12 grudnia 2005 r. zawarła Pani z bankiem umowę o kredyt hipoteczny na budowę domu jednorodzinnego. Kredyt został przeznaczony na zrefinansowanie poniesionych dotychczas kosztów i dokończenie inwestycji, w tym również prowizje bankowe i ubezpieczenie kredytu. Natomiast koszty związane z zakupem działki budowlanej, projektu oraz inne związane z przygotowaniem budowy sfinansowała Pani ze środków własnych. Następnie bank wystawił zaświadczenie, z którego wynika, iż środki pieniężne uzyskane z kredytu przeznaczono na prowizje za udzielenie kredytu, jego ubezpieczenie oraz wypłatę kredytu w transzach z czego pierwsza została wypłacona w kwocie 50 000 zł w dniu 14 grudnia 2005 r., a następne od dnia 20 stycznia 2006 r. miały być wypłacane w kwotach zgodnych z wystawionymi przez firmę budowlaną fakturami. Pierwsza transza kredytu w wysokości 50 000 zł została wydatkowana na zapłatę faktur wystawionych w dniu 1 grudnia 2005 r. na kwotę 48 672 zł 92 gr za wykonanie stanu zerowego budynku, przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych, ścian, komina, stropów i balkonów. Natomiast w dniu 28 grudnia 2005 r. została wystawiona faktura na kwotę 1327 zł 08 gr za montaż przyłącza elektrycznego. Wspomniane faktury zostały zapłacone przez bank z udzielonego kredytu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00