Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.10.2008, sygn. ITPP3/443-182/08/ZG, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy

Czy opisana procedura sprzedaży paliwa (paliw) z barki, połączona z procesem blendowania paliwa poza barką, tzn. po wydaniu paliwa żeglugowego odbiorcy, upoważnia do zastosowania zwolnienia z podatku akcyzowego, o którym mowa w § 8 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (t. j. z 2005 roku Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 4 sierpnia 2008 roku (data wpływu 12.08.2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz zwolnienia od akcyzy paliwa żeglugowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 sierpnia 2008 roku został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz zwolnienia od akcyzy paliwa żeglugowego.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka w zakresie prowadzonej działalności produkuje m.in. następujące rodzaje paliwa żeglugowego: MDO (Marine Diesel Oil) - olej napędowy PKWiU 23.20.15-50.30, MGO (Marine Gas Oil) - olej napędowy PKWiU 23.20.15-50.20, olej opałowy COO RG3 wykorzystywany do celów żeglugi PKWiU 23.20.17-70.00, olej opałowy COO RG1 wykorzystywany do celów żeglugi PKWiU 23.20.17-50.00, IFO 380 (Intermediate Fuel Oil) - olej opałowy PKWiU 23.20.15-50.00. W obrocie handlowym występuje również paliwo o mniejszej lepkości IFO 180, które można uzyskać poprzez dodanie, w odpowiedniej proporcji, do olejów o wyższej lepkości (IFO 380, RG1, RG 3) produktu posiadającego niższą lepkość - oleju MDO.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00