Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 02.12.2008, sygn. ITPB3/423-496/08/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-496/08/PS

Czy zgodnie z art. 15 ust 4, 4d, 4e jest kosztem uzyskania przychodów roku 2007 ta część poniesionych w latach poprzednich kosztów na obowiązkowe remonty klasowe jednostek pływających, która jest obliczona proporcjonalnie do długości całego okresu przypadającego na odnowienie/utrzymanie klasy nie odniesiona w koszty w latach ubiegłych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 4 września 2008 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków dotyczących remontów statków jest nieprawidłowe

UZASADNIENIE

W dniu 11 września 2008 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków dotyczących remontów statków.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi między innymi działalność w zakresie morskiego transportu wodnego. Duża część usług to usługi holownicze wykonywane za pomocą holowników własnych w porcie i w morzu. Są to środki trwałe, które posiadają tzw. klasę, co jest udokumentowane świadectwem klasy wydawanym przez Polski Rejestr Statków na podstawie przeprowadzonego przeglądu. Celem przeglądu jest potwierdzenie, że statek, jego urządzenia i wyposażenie odpowiadają wymaganiom przepisów klasyfikacji i budowy statków morskich bądź śródlądowych. Świadectwo klasy odnawiane jest okresowo, zwykle co 5 lat. Uzyskanie odnowienia klasy wiąże się z koniecznością wykonania na jednostce prac o charakterze remontowym oraz wymiany części urządzeń i wyposażenia. Koszty takiego remontu klasowego są wysokie i wynoszą od kilku do kilkuset tysięcy złotych i ponoszone są w roku odnowienia klasy, czyli przeciętnie raz na pięć lat. Za dzień poniesienia Spółka przyjmuje, zgodnie z art. 15 ust. 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, dzień ujęcia w księgach rachunkowych na podstawie faktury.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00