Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 31.10.2008, sygn. IBPP1/443-1109/08/AZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-1109/08/AZ

obowiązek podatkowy od ustalonej uchwałą Rady Miejskiej dopłaty do różnic w cenie wody

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy K. - Urzędu Miejskiego w K. - ., przedstawione we wniosku z dnia 31 lipca 2008r. (data wpływu 1 sierpnia 2008r.), uzupełnionym pismem z dnia 1 października 2008r. (data wpływu 3 października 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku podatkowego od ustalonej uchwałą Rady Miejskiej dopłaty do różnic w cenie wody jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 sierpnia 2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku podatkowego od ustalonej uchwałą Rady Miejskiej dopłaty do różnic w cenie wody. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 1 października 2008r. (data wpływu 3 października 2008r., będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu nr IBPP1/443-1109/08/AZ z dnia 24 września 2008r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe :

Gmina ubiega się o środki na budowę i modernizację sieci wodno-kanalizacyjnej z Funduszu Spójności. Do tej pory działalność ta prowadzona była w ramach spółki komunalnej, która miała charakter spółki wielobranżowej. Część ww. działalności tj. wodociągi wiejskie, prowadzone były do tej pory bezpośrednio przez Urząd Miejski. Aby stworzyć możliwość do otrzymania środków pomocowych warunkiem koniecznym było powołanie jednego podmiotu, który będzie prowadził działalność z zakresu całej gospodarki wodno-ściekowej. W tym celu gmina tworzy odrębny podmiot, który posiadał będzie formę organizacyjno-prawną jednostka budżetowa". Zgodnie z ustawą o finansach publicznych podstawową cechą takiej jednostki jest to, iż wszystkie zrealizowane dochody odprowadza do budżetu gminy, natomiast niezależnie od uzyskanych dochodów, na wszystkie wydatki otrzymuje środki z budżetu gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00