Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.08.2008, sygn. ILPB3/423-274/08-4/DS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-274/08-4/DS

Czy koszty związane ze stratami (niedoborem) na minibarach są kosztem uzyskania przychodu dla Spółki?


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko X Sp. z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 30 kwietnia 2008 r. (data wpływu 07 maja 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie strat powstałych w minibarach jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 07 maja 2008 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony w dniu 12 czerwca 2008 r. (data wpływu) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie strat powstałych w minibarach.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

X Sp. z o.o. w ramach prowadzonej przez siebie działalności udostępnia gościom hotelowym w pokojach minibary. Minibary zawierają różnego rodzaju towary, za które gość, w razie spożycia, zostaje dodatkowo obciążany w chwili zapłaty za całość usługi. Spółka dokłada ze swojej strony wszelkich starań, aby systematycznie i skrupulatnie wykazywać stany towarów w minibarach. Codziennie rano wyznaczony specjalnie do tego celu pracownik X dokonuje sprawdzenia w pokojach hotelowych stanu minibarów i identyfikuje towary, które zostały zużyte. Informacja taka jest przekazywana natychmiast do działu recepcji, który rozlicza usługę i obciąża gościa za spożyte towary w ramach minibaru. Dochodzi jednak do sytuacji, gdy nie ma możliwości wyegzekwować zapłaty za towary z minibaru. Goście nie przyznają się do spożycia, według nich w ogóle nie korzystali z usługi minibaru, więc nie mogą być za to obciążani. W takich sytuacjach dział recepcji ewidencjonuje takie towary jako straty na minibarach. Raz w miesiącu tego typu straty rozliczane są w formie faktury wewnętrznej o nazwie Minibary straty.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00