Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.01.2008, sygn. IP-PP2-443-522/07-3/IB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PP2-443-522/07-3/IB
dotyczące zdarzenia przyszłego, gdy usługa będzie świadczona na zlecenie kontrahenta ze Szwecji: Czy usługi dodatkowe świadczone przez Spółkę (usługi wsparcia i operacyjne) podlegają w Spółce opodatkowaniu VAT, jeżeli zamawiającym będzie klient?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 27.09.2007 r. (data wpływu 26.10.2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług wsparcia i operacyjnych w przypadku gdy zamawiającym jest klient ze Szwecji - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26.10.2007 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług wsparcia i operacyjnych w przypadku gdy zamawiającym jest klient ze Szwecji.
W przedmiotowym wniosku został przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka zawarła z Ministerstwem Pracy Królestwa Szwecji (klientem) kontrakt na dostawę kompleksowego systemu informatycznego wraz z oprogramowaniem pod klucz to jest dostawę: sprzętu, oprogramowania, sieci oraz usług instalacji całości systemu we wskazanej przez klienta lokalizacji na terytorium Albanii. Tam też będą faktycznie wykonywane wszelkie prace związane z dostawą i instalacja systemu. W ramach kontraktu Spółka dostarczy ponadto szczegółową dokumentacje systemu oraz (i) stworzy ramach udzielonej gwarancji na poprawne działanie systemu stanowisko serwisowe (tzw. helpdesk), które z ramienia Spółki ma monitorować prace systemu i zapewnić interwencje serwisową. Dostawa oprogramowania obejmuje oprogramowanie specjalistyczne wytworzone przez Spółkę, oraz (i) oprogramowanie popularne (standardowe) nabyte przez Spółkę w celu późniejszej instalacji u klienta (systemy, programy antywirusowe, przeglądarki internetowe). Dostawa sprzętu oraz sieci obejmuje liczbowo oznaczone i dokładnie wyspecyfikowane elementy: komputery terminale, stacje robocze i serwery oraz urządzenia peryferyjne. Całość tak dostarczonych elementów winna, w ramach instalacji, zostać przez Spółkę zmontowana w funkcjonujący system informatyczny działający według wskazań klienta, szczegółowo opisanych w kontrakcie. Wszystkie elementy kontraktu (oprogramowanie, sprzęt, sieci, instalacja oraz usługi) są odrębnie w kontrakcie wycenione. Cena za oprogramowanie wytworzone przez Spółkę obejmuje odrębnie moduły główne, moduły dodatkowe, licencje dodatkowe, opcjonalnie do nabycia wedle uznania klienta.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right