Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.01.2008, sygn. IP-PB3-423-397/07-2/ER, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PB3-423-397/07-2/ER

Czy kwota zabezpieczenia złożonego przez Spółkę w związku z nie zawarciem umowy z organizacją odzysku zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego przejęta ostatecznie przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska na sfinansowanie działań polegających na zbieraniu, przetwarzaniu, odzysku, w tym recyclingu i unieszkodliwianiu zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych - stanowi koszt uzyskania przychodu dla celów podatkowych w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 18.10.2007 r. (data wpływu 29.10.2007 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29.10.2007r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodu.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Z dniem 1 stycznia 2006 r. weszły w życie przepisy art. 18 - 20 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r., Nr 180, poz. 1495 - zwanej dalej ustawą o zużytym sprzęcie). Zgodnie z art. 18 ust. 1 powyższej ustawy wprowadzający sprzęt - między innymi w przypadku niezawarcia umowy z organizacją odzysku zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego - jest obowiązany do wniesienia zabezpieczenia finansowego na dany rok kalendarzowy, przeznaczanego na sfinansowanie zbierania, przetwarzania, odzysku, w tym recyklingu i unieszkodliwiania zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych, powstałego z tego samego rodzaju sprzętu, który został przez niego wprowadzony. Z kolei w myśl art. 20 ust. 1 powyższej ustawy Główny Inspektor Ochrony Środowiska w terminie do dnia 30 kwietnia roku następującego po roku, w którym wniesiono zabezpieczenie finansowe dokonuje rozliczenia tego zabezpieczenia. W przypadku stwierdzenia, że wprowadzający sprzęt nie sfinansował zbierania, przetwarzania, odzysku, w tym recyklingu, lub unieszkodliwiania zużytego sprzętu - Główny Inspektor Ochrony Środowiska orzeka, w drodze decyzji, o przeznaczeniu na sfinansowanie tych działań, środków pochodzących z zabezpieczenia finansowego wniesionego przez tego wprowadzającego sprzęt.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00