Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12.02.2008, sygn. IP-PB3-423-439/07-2/EM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PB3-423-439/07-2/EM

Czy wydatki na materiały z logo firmy są kosztami uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 14.11.2007 r.(data wpływu 16.11.2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącego podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16.11.2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca swoje przychody osiąga na podstawie realizacji de facto jednej umowy, tj. przychody z tej umowy stanowią około 99% wartości wszystkich przychodów. Wynagrodzenie w tej umowie jest określone ryczałtowo. Na podstawie tej umowy Spółka obsługuje odbiorców energii elektrycznej tj. w imieniu i na rzecz Zakładu Energetycznego. Aby osiągnąć te przychody Spółka ponosi wszelkiego rodzaju wydatki, między innymi związane z reklamą swoich usług tj. na materiały z logo firmy. Są to między innymi długopisy, notatniki, kalendarze, kubki, reklamówki, karteczki samoprzylepne tzw. gadżety z logo firmy, które są wręczane potencjalnym klientom Spółki. Mając na uwadze, że wręczanie gadżetów z logo firmowym trudno uznać za okazałość i wytworność, wydatków poniesionych na ich zakup nie należy uznawać za wydatki na cele reprezentacji. Takie wydatki Spółka zalicza do kosztów uzyskania przychodów, ponieważ są ponoszone w celu osiągnięcia przychodu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00