Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.08.2008, sygn. IPPP2/443-828/08/BM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie

W jaki sposób należy traktować na gruncie podatku akcyzowego różnicę pomiędzy ilością wyrobu akcyzowego, określoną przy wysłaniu ze składu podatkowego sprzedawcy w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, a ilością stwierdzoną przy przyjęciu tego wyrobu do składu podatkowego kupującego, w zakresie, w jakim różnica ta mieści się w granicach dopuszczalnych błędów pomiarowych legalizowanych urządzeń pomiarowych podmiotów, prowadzących składy podatkowe, tj. czy różnica ta podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 16 maja 2008 r. (data wpływu 20 maja 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku akcyzowego z zakresie opodatkowania ubytków lub niedoborów wyrobów akcyzowych zharmonizowanych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 maja 2008 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczący podatku akcyzowego z zakresie opodatkowania ubytków lub niedoborów wyrobów akcyzowych zharmonizowanych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka w zakresie prowadzonej działalności produkuje paliwa silnikowe w składzie podatkowym. Następnie Podatnik dokonuje sprzedaży paliw silnikowych podmiotom prowadzącym składy podatkowe. Wysyłka paliw następuje transportem samochodowym (autocysternami) w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. Załadunek paliwa na autocysterny odbywa się w obecności pracownika szczególnego nadzoru podatkowego, a ilość wydanego paliwa ustalana jest poprzez pomiar wagowy, w oparciu o wskazania legalizowanej nieautomatycznej wagi samochodowej o klasie dokładności III i działce elementarnej ..=20 kg. Po przybyciu ładunku do odbiorcy, dokonywane jest sprawdzenie przesyłki w obecności pracownika szczególnego nadzoru podatkowego, poprzez dokonanie pomiaru, objętości w zbiorniku, przed i po przelaniu do niego paliwa, w oparciu o wskazania przymiaru sztywnego (tzw. łaty podatkowej). W efekcie porównania ilości wysłanej, wpisanej w ADT i ilości otrzymanej, z reguły następuje stwierdzenie odmiennej (in plus lub in minus) ilości otrzymanej od ilości wysłanej. W przypadku stwierdzenia w wyniku pomiaru wagowego u odbiorcy ilości mniejszej, niż stwierdzona pomiarem wysyłającego i wpisana w dokumencie ADT, różnica traktowana jest jako niedobór i, jeżeli przekracza ustalone normy ubytków, opodatkowana u wysyłającego podatkiem akcyzowym na podstawie art. 28 ust 1 pkt 5 ustawy o podatku akcyzowym, tj. w związku z niedostarczeniem wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego do miejsca przeznaczenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00