Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.08.2008, sygn. IP-PB3-423-847/08-2/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PB3-423-847/08-2/DG

Czy wydatki ponoszone przez Spółkę z tytułu świadczenia na rzecz zagranicznych kontrahentów usług marketingowych oraz usług związanych z przeprowadzaniem badań klinicznych stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki? Czy odpisy amortyzacyjne dokonywane przez Spółkę od użyczonych placówkom medycznym urządzeń medycznych (np. parowników) stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 05.05.2008r. (data wpływu 09.06.2008r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie uznania za koszty uzyskania przychodu:

  1. wydatków poniesionych w ramach świadczonych usług marketingowych i reklamowo-promocyjnych - jest prawidłowe,
  2. odpisów amortyzacyjnych od użyczonych placówkom medycznym urządzeń medycznych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 czerwca 2008r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą na rynku produktów leczniczych i wyrobów medycznych. Spółka zawarła z zagranicznymi producentami i dystrybutorami produktów leczniczych lub wyrobów medycznych szereg umów o świadczenie usług marketingowych i reklamowo-promocyjnych w odniesieniu do sprzedawanych przez tych kontrahentów na polskim rynku produktów. Czynności podejmowane w wykonaniu powyższych umów polegają w szczególności na:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00