Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 05.11.2008, sygn. IPPP2/443-1248/08-2/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1248/08-2/MS

Czy brak oryginalnego paragonu fiskalnego pozbawia Spółkę prawa do korekty podatku należnego od zwróconego towaru przy zastosowaniu procedury opisanej powyżej ?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 04 sierpnia 2008r. (data wpływu 07 sierpnia 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku należnego od zwróconego towaru przy braku oryginalnego paragonu fiskalnego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 07 sierpnia 2008r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku należnego od zwróconego towaru przy braku oryginalnego paragonu fiskalnego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

X Spółka Akcyjna (zwany dalej: Spółka), realizuje poprzez sieć własnych stacji paliw sprzedaż detaliczną towarów (paliwa, towary pozapaliwowe). Transakcje sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej każdorazowo ewidencjonowane są z zastosowaniem kas rejestrujących. W odniesieniu do niektórych transakcji klienci z różnych przyczyn dokonują zwrotów zakupionych artykułów (nie dotyczy to paliw płynnych). Według procedur obowiązujących w Spółce podstawą zwrotu towaru jest przedłożenie przez klienta paragonu fiskalnego dokumentującego nabycie towaru na danej stacji paliw. Zwrot towaru potwierdzany jest w systemie informatycznym stacji dokumentem Zwrot do paragonu - korekta VAT ( dla dokumentu generowanego w systemie operacyjnym D) bądź I dokumentem paragon korekta (dla dokumentu generowanego w systemie W ). Równocześnie generowany jest w systemie stacji dokument PZ - przyjęcie towarów do magazynu ( w systemie W dokument ma postać wyłącznie elektroniczna). Opisane powyżej dokumenty korygujące posiadają wszelkie dane umożliwiające identyfikację transakcji, której zwrot dotyczy. Oprócz podstawowych danych identyfikujących sprzedaż, takich jak: nazwa towaru, PKWiU, ilość, cena brutto i netto, stawka VAT, kwota VAT, w/w dokument posiada dodatkowe pozycje precyzujące transakcję. Dokument zawiera numer paragonu fiskalnego, którego zwrot dotyczy, razem z datą zawarcia transakcji oraz datą dokonania zwrotu zakupionego towaru Na dokumencie umieszczona jest również przyczyna zwrotu produktu np. Zwrot towaru lub Reklamacja itp. Widoczna jest również Kwota zmniejszenia wartości brutto, Kwota zmniejszenia podatku należnego oraz Należność ogółem . Każdy dokument jest opatrzony kolejnym numerem nadawanym przez system informatyczny w sposób chronologiczny. Po wystawieniu dokumentu korygującego, generowany jest dokument PZ i następuje ponownie przyjęcie towaru na stan stacji paliw. Ze względów marketingowych Spółka zamierza dokonać zmiany procedury zwrotów towarów, polegającej na odstąpieniu od bezwzględnego wymogu posiadania przez klienta zwracającego towar paragonu fiskalnego. W praktyce bowiem występują sytuacje w których klient pomimo braku oryginału paragonu fiskalnego jest w stanie uprawdopodobnić zawarcie transakcji poprzez : wskazanie daty i godziny transakcji wskazanie asortymentu nabytego towaru i kwoty paragonu. Weryfikacja transakcji dokonywana jest przez pracownika stacji paliw poprzez identyfikację kopii paragonu fiskalnego na rolce. W przypadku, gdy transakcja zostanie potwierdzona drukowany jest dokument korygujący sprzedaż oraz dowód przyjęcia zwrotnego towaru do magazynu. Według obowiązujących w chwili obecnej procedur korekta sprzedaży nie potwierdzona: oryginałem paragonu fiskalnego nie powoduje zmniejszenia podatku należnego z tytułu sprzedaży.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00