Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 04.12.2008, sygn. IPPB3/423-1388/08-2/KB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-1388/08-2/KB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 22.09.2008r. (data wpływu 25 września 2008r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie kosztów uzyskania przychodów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 września 2008r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uznania za koszt uzyskania przychodów wydatków na spotkania (wyjazdy) o charakterze szkoleniowo - integracyjnym.

W przedmiotowym wniosku zostało przestawione następujące zdarzenie przyszłe:

Bank Polska S.A. w celu podnoszenia wydajności i efektywności pracy organizuje dla swoich pracowników spotkania i wyjazdy o charakterze integracyjno - szkoleniowym. Funkcjonowanie Banku, skuteczność sprzedaży produktów i kontaktów z klientami oraz kontrola ryzyk ekonomicznych występujących w działalności finansowej w znacznym stopniu zależy od wysokich kwalifikacji personelu, zrozumienia procesów gospodarczych przebiegających w Banku, jak również zaufania między pracownikami i płynnej i efektywnej współpracy między nimi. Sprzedaż wielu produktów bankowych i świadczenie zaawansowanych usług finansowych oraz przygotowywanie ofert w tym zakresie, jak również obsługa klientów wymaga współpracy między rozmaitymi działami Banku i wieloma pracownikami, zarówno odpowiadającymi za same produkty bankowe i dostosowanie ich do potrzeb klientów, jak również za ocenę rozmaitych ryzyk, właściwe ujęcie księgowe i podatkowe, zagadnienia prawne. Skuteczność sprzedaży, ograniczenie kosztów i ryzyk, co przekłada się na uzyskiwane wyniki finansową zarówno przychód jak i dochód Banku, w znacznym stopniu zależą od efektywnej współpracy między pracownikami, którzy na ogół kontaktują się ze sobą przy pomocy środków technicznych: maili, telekonferencji i innych. Aby podwyższać efektywność współpracy i poczucie wspólnej odpowiedzialności za wyniki ekonomiczne Banku konieczne jest organizowanie spotkań, podczas których pracownicy mogą się bezpośrednio poznać i wymienić poglądy, z udziałem personelu wszystkich szczebli służbowych, co ma charakter motywujący pracowników do wzrostu wydajności pracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00