Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.11.2008, sygn. IPPP1-443-1601/08-3/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-1601/08-3/AK

Spółka wykonując na rzecz Wspólnot Mieszkaniowych czynności związane z wymianą skrzynek pocztowych, tzn. dokonując demontażu starych skrzynek, przygotowania ścian oraz montażu nowych skrzynek, świadczy usługi, o których mowa w art. 8 ust. 1 ustawy; Świadczenie przedmiotowych usług winno być dokumentowane przez Spółkę fakturami VAT

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko A Sp. z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 20 sierpnia 2008r. (data wpływu 25 sierpnia 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności związanych z wymianą skrzynek pocztowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 sierpnia 2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności związanych z wymianą skrzynek pocztowych. Wniosek został uzupełniony w dniu 30 października 2008r., w odpowiedzi na wezwanie tut. Organu z dnia 23 października 2008r., znak IPPP1-443-1601/08-2/AK (odebranym przez Stronę w dniu 27 października 2008r.)

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Normy Europejskie nałożyły na Wspólnoty Mieszkaniowe obowiązek wymiany starych skrzynek pocztowych na nowe. Wspólnoty Mieszkaniowe będące w zarządzie A Sp. z o.o. powierzyły w drodze uchwały zakup skrzynek Spółce, jako zarządcy oraz finansowanie przez Wspólnotę tego zakupu ze środków funduszu remontowego. W praktyce odbywa się to w sposób następujący: ADM Spółka z o.o. zakupuje skrzynki pocztowe, otrzymuje fakturę VAT, odlicza podatek VAT przy zakupie, wystawia fakturę dla Wspólnoty Mieszkaniowej nie doliczając marży, odprowadza podatek należny od sprzedaży według stawki 22%. Wspólnota Mieszkaniowa otrzymując refaktury od A Spółka z o.o. finansuje ten zakup ze środków zgromadzonych w funduszu remontowym (kserokopia uchwały, faktury zakupu, faktury sprzedaży w załączeniu).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00