Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.05.2009, sygn. ITPB3/423-135/09/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-135/09/AW

Czy poniesione przez Spółkę wydatki związane z planowaną transakcją nabycia znaku towarowego i udziałów w spółce węgierskiej stanowią koszt uzyskania przychodów Spółki na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zmianami) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zmianami) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 9 marca 2009 r. (data wpływu 13 marca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji prawnej kosztów podatkowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 marca 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji prawnej kosztów podatkowych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca specjalizuje się w sprzedaży detalicznej wykładzin, dywanów oraz paneli podłogowych za pośrednictwem około 100 sklepów w Polsce. Spółka planowała rozszerzenie działalności na rynek węgierski. W tym celu prowadziła zaawansowane negocjacje dotyczące nabycia udziałów w spółce węgierskiej działającej w tej samej branży oraz znaku towarowego, pod którym ta spółka prowadziła sprzedaż oferowanych towarów na rynku węgierskim.

W trakcie negocjacji ustalona została wstępnie cena nabycia udziałów oraz znaku towarowego, przy czym około 20% ceny przypadało na udziały, a około 80% na znak towarowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00