Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.03.2009, sygn. IBPP1/443-1867/08/AZb, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-1867/08/AZb

Czy na kwotę oddalonego przez Sąd roszczenia należy wystawić faktury korygujące?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 15 grudnia 2008r. (data wpływu 23 grudnia 2008r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 marca 2009r. (data wpływu 9 marca 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasadności wystawienia faktur korygujących jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 grudnia 2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasadności wystawienia faktur korygujących.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 5 marca 2009r. (data wpływu 9 marca 2009r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 24 lutego 2009r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Osoba fizyczna (podatnik VAT, pełna księgowość) wystawiła w 2004 roku kontrahentowi faktury VAT za wykonane roboty budowlane. Ponieważ dłużnik zwlekał z zapłatą sprawę skierowano do sądu. W tym roku sąd wydał prawomocny wyrok. Sąd uznał około 40% roszczenia wierzyciela, pozostałe 60% oddalił uznając racje dłużnika.

Roboty budowlane dotyczyły budowy obiektu (blok mieszkalny) w K. Prace prowadzone były w 2002 roku. Z uwagi na brak zapłat za zrealizowane i zafakturowane roboty Wnioskodawca odstąpił od umowy. Następnie została dokonana inwentaryzacja wykonanych robót na dzień odstąpienia od umowy. Inwentaryzacja ta została przesłana kontrahentowi do sprawdzenia. Na jej podstawie Wnioskodawca sporządził kosztorysy i ostateczne rozliczenie inwestycji. Kontrahent odmówił weryfikacji rozliczenia końcowego, nie zgłaszając jednakże żadnych zastrzeżeń. Za wykonane roboty budowlano-montażowe w dniu 19 kwietnia 2004 roku Wnioskodawca wystawił faktury VAT. Faktury te potwierdzały faktycznie wykonane roboty budowlane.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00