Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.03.2009, sygn. IPPB3/423-1685/08-2/EŻ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-1685/08-2/EŻ

Czy akcje promocyjne przedstawione w opisie stanu faktycznego przedmiotowego wniosku mogą być zakwalifikowane jako działania reklamowe w rozumieniu UPDOP, niepodlegające ograniczeniom wynikającym z art. 16 ust. 1 pkt 28 UPDOP? Czy wydatki ponoszone przez Spółkę w związku z organizacją/uczestnictwem w akcjach promocyjnych przedstawionych w opisie stanu faktycznego przedmiotowego wniosku, zwłaszcza wydatki na usługi gastronomiczne i koszty związane z wydaniem alkoholu stanowiącego produkt Spółki, mogą stanowić dla Spółki koszty uzyskania przychodu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 18.12.2008r. (data wpływu 22.12.2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów w zakresie:

  • wydatków o charakterze reklamowym jest prawidłowe
  • wydatków o charakterze reprezentacyjnym jest nieprawidłowe

UZASADNIENIE

W dniu 22.12.2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zastosowania art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do usług związanych z organizacją akcji promocyjnych, wydatków ponoszonych na usługi gastronomiczne oraz kosztów związanych z wydaniem alkoholu stanowiącego produkt Spółki.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

  1. Głównym przedmiotem działalności Sp. z o.o. (dalej: Spółka) jest import napojów alkoholowych oraz ich dystrybucja na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. W ramach prowadzonej działalności Spółka zamierza organizować lub uczestniczyć w różnego rodzaju działaniach mających na celu zwiększenie poziomu sprzedaży produktów już dystrybuowanych przez Spółkę i/lub wypromowanie na polskim rynku nowych produktów.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00