Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.08.2009, sygn. IPPB5/423-363/09/JC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-363/09/JC

Czy w opisanym stanie faktycznym, wydatki związane z organizacją szkoleń stanowią w całości koszt uzyskania przychodu na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o PDOP?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 23.06.2009 r. (data wpływu 02.07.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów:

  • w części dotyczącej wydatków związanych z organizacją szkoleń pracowników i przedstawicieli handlowych - jest prawidłowe,
  • w części dotyczącej organizacji zajęć integracyjnych - jest prawidłowe.
  • w części dotyczącej organizacji zajęć rozrywkowych- jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 02.07.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Spółka w ramach prowadzonej działalności w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych współpracuje z przedstawicielami handlowymi (dalej, również jako: handlowcy), którzy zajmują się pozyskiwaniem i obsługą klientów na rzecz Spółki. Handlowcy nie są pracownikami Spółki, a niezależnymi przedstawicielami handlowymi, którzy działają w ramach rozwiniętej sieci sprzedaży w całej Polsce (ok. 1000 punktów sprzedaży) i co do zasady reprezentują wyłącznie ofertę Spółki. Sama Spółka posiada stosunkowo niewiele salonów firmowych i jedynie nieznaczny procent jej pracowników pełni funkcje analogiczne do handlowców oraz ma podobny zakres kompetencji i obowiązków. W konsekwencji, w strukturze Spółki handlowcy zajmują kluczową pozycję jeśli chodzi o zdobywa zdobywanie i obsługę klientów oraz sprzedaż usług, a tym samym generowanie przychodu. W celu zapewnienia bieżącego przepływu informacji oraz odpowiednich relacji pomiędzy handlowcami i pracownikami, Spółka organizuje krajowe oraz zagraniczne szkolenia produktowe, służące również komunikowaniu celów do realizacji, podsumowaniu wyników z poprzednich okresów których uczestnikami są:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00