Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.08.2009, sygn. IPPP2/443-580/09-2/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-580/09-2/MS

w zakresie stawki podatku na świadczone usługi spedycji międzynarodowej oraz transportu międzynarodowego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 21 maja 2009r. (data wpływu 26 maja 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku na świadczone usługi spedycji międzynarodowej oraz transportu międzynarodowego - jest nieprawidłowe

UZASADNIENIE

W dniu 26 maja 2009r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku na świadczone usługi spedycji międzynarodowej oraz transportu międzynarodowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

A Sp. z o.o. świadczy usługi z zakresu agencji celnej, pośrednictwa i spedycji międzynarodowej w skład której to usługi wchodzi organizacja transportu sporządzanie dokumentacji transportowej i organizacja odpraw celnych a także związane z tym składowanie towarów w magazynie czasowego składowania, na prowadzenie którego spółka uzyskała pozwolenie Naczelnika Urzędu Celnego. A zajmuje się obsługą spedycyjną towaru w postaci 15 samochodów) - wywrotek, które w procedurze tranzytu za dokumentem celnym T1 przyjechały z Ukrainy i zostały złożone w magazynie czasowego składowania firmy. Towar w czasie składowania objęty jest deklaracja skróconą i znajduje się pod dozorem celnym. Po upływie określonego czasu towar ma zostać wyprowadzony z magazynu czasowego składowania, objęty procedurą tranzytu i opuścić obszar Wspólnoty Europejskiej. W związku z tym powinna być wystawiona faktura za usługę pośrednictwa i spedycji międzynarodowej gdzie zgodnie z art. 83 ust. 3 pkt 3 ustawy o podatku od towarów i usług zastosowanie ma 22% stawka podatku VAT. Decydujący byłby tutaj dokument celny T1 potwierdzający wyprowadzenie towaru-wywrotek poza obszar Wspólnoty Europejskiej. Jednak w związku z dłuższym terminem na jaki towar- wywrotki pozostają w magazynie czasowego składowania firmy A, firma postanowiła wystawiać faktury za usługę pośrednictwa i spedycji międzynarodowej za okresy miesięczne ze stawką podatku VAT 22% zaś z chwilą ponownego objęcia towaru procedurą tranzytu i wyprowadzenia poza obszar Wspólnoty dokonać ich korekty i zastosować stawkę 0% podatku VAT. Firma A zajmuje się usługą pośrednictwa i spedycji międzynarodowej poprzez załatwienie wszelkich formalności celnych i wypełnienie dokumentacji dotyczącej odbioru nadanie towaru na trasie Ukraina Polska (magazyn czasowego składowania) kraj trzeci (wyprowadzenie z obszaru Wspólnoty). Firma A jest odbiorcą towaru a następnie jego nadawcą, zajmuje się organizacja przejazdu (dokument T1) do magazynu czasowego składowania oraz organizacją przejazdu z magazynu czasowego składowania do kraju trzeciego (dokument T1).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00