Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.10.2009, sygn. IPPP1-443-764/09-4/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-764/09-4/JL

Kontrahent winien ustalić kwotę należną wykazaną na każdej wystawionej fakturze dokonując przeliczenia EUR zgodnie ze swoją ofertą.Spółka winna zażądać od wystawiającego w nieprawidłowy sposób fakturę VAT, wystawienia faktury korygującej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 31.07.2009 r. (data wpływu 06.08.2009 r.) uzupełnionym w dniu 06.10.2009 r. na wezwanie wysłane w dniu 28.09.2009 r. - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  1. korekty wystawionej przez kontrahenta faktury,
  2. możliwości odliczenia podatku naliczonego z faktury,
  3. ustalenia właściwego kursu waluty
  • jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 06.08.2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie żądania korekty błędnie wystawionej przez kontrahenta faktury, odliczenia podatku z tej faktury oraz ustalenia właściwego kursu waluty.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca dalej: Spółka (O) dla prowadzenia działalności w zakresie przeładunku gazu propan butan i pochodnych z tankowców do autocystern lub cystern kolejowych z możliwością jego magazynowania prowadziła budowę nowego Terminalu.

Decyzją z 2006 r. Wojewoda zatwierdził projekt budowlany i udzielił pozwolenia na budowę dla Spółki na budowę inwestycji X.

W związku z prowadzoną inwestycją Spółka V (dalej: Wykonawca, V) złożyła ofertę na wykonanie morskiego ramienia przeładunkowego. Należy podkreślić, iż morskie ramię przeładunkowe wymagało wykonania obiektu według indywidualnych danych technicznych dostosowanych do miejsca budowy Terminalu Przeładunkowego. W ramach Zlecenia firma V zobowiązała się do wykonania kompletnego zadania obejmującego: dostawę, nadzór nad montażem oraz uruchomienie morskiego ramienia przeładunkowego oraz uzgodnienia wg wymogów norm UE z Transportowym Dozorem Technicznym (dalej: TDT) dokumentacji technicznej dla ramion przeładowczych. Zgodnie ze Zleceniem O i V ustaliły, iż za wyżej wymienione roboty Wykonawca otrzyma wynagrodzenie w kwocie netto 286 000 EUR plus podatek VAT wg. stawki 22%. Przedmiotowa oferta zawierała zakres prac i warunki zapłaty, które zostały określone w następujący sposób:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00