Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.12.2009, sygn. IPPP2/443-1831/08-3/BM/KOM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1831/08-3/BM/KOM

Wnioskodawcy przysługiwać będzie prawo do dokonania korekty podatku naliczonego na podstawie faktury korygującej w formie papierowej wystawionej w okolicznościach nieprzystosowania systemu informatycznego do wystawiania faktur korygujących w formie elektronicznej oraz zawierającej adnotację, iż dotyczy ona faktury wystawionej w formie elektronicznej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów, uwzględniając wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie sygn. akt III SA/Wa 650/09 z dnia 07 sierpnia 2009 roku (data wpływu 20 listopada 2009 roku) stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 12 grudnia 2008r. (data wpływu 15 grudnia 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawiania w formie papierowej duplikatów faktur oraz faktur korygujących w do faktur wystawianych w formie elektronicznej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 grudnia 2008r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawiania w formie papierowej duplikatów faktur oraz faktur korygujących w do faktur wystawianych w formie elektronicznej.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca dokonuje sprzedaży towarów dla kontrahentów krajowych. Z uwagi na dużą liczbę wystawianych faktur, w celu ułatwienia rozliczeń prowadzonych dla potrzeb VAT przez Spółkę oraz odbiorców towarów, intencją stron jest wystawianie, przesyłanie oraz przechowywanie faktur w formie elektronicznej. W tym celu strony planują podpisać umowę w oparciu ,o którą faktury wystawiane będą elektronicznie przy zastosowaniu wymiany danych elektronicznych (zwana dalej EDI). Szczegółowe procedury mające zapewnić autentyczność pochodzenia faktur oraz integralność ich treści będą zagwarantowane przez strony w ww. umowie dotyczącej fakturowania za pośrednictwem EDI. Na obecnym etapie, funkcjonalność systemu informatycznego, który ma zostać zaimplementowany do dokonywana rozliczeń pomiędzy spółką oraz odbiorcami, nie przewiduje możliwości wystawiania faktur korygujących oraz duplikatów faktur w formie elektronicznej. W konsekwencji, strony w celu zapewnienia prawidłowości rozliczeń rozważają możliwość wystawiania tradycyjnych (tj. papierowych) faktur korygujących oraz duplikatów faktur wystawionych elektronicznie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00