Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.04.2009, sygn. ILPP2/443-154/09-2/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-154/09-2/MN

Obowiązek rejestrowania obrotu z tytułu wynajmu lokali komunalnych za pomocą kasy rejestrującej, przez spółkę zarządzającą nieruchomościami w imieniu gminy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 4 lutego 2009 r. (data wpływu 9 lutego 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rejestrowania za pomocą kasy rejestrującej obrotu z tytułu najmu lokali komunalnych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 lutego 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rejestrowania za pomocą kasy rejestrującej obrotu z tytułu najmu lokali komunalnych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka przyjęła z dniem xxxxxx 2009 r. w zarząd nieruchomości (lokale mieszkalne i lokale użytkowe), które są własnością Gminy. Zarząd nieruchomościami obejmuje: bieżące utrzymanie zarządzanego Zasobu, prowadzenie w imieniu i na rzecz Gminy ewidencji analitycznej wszystkich najemców w zakresie przychodów należnych (przypis) i wpłat. w tym celu Spółka posiada wyodrębniony system ewidencji i rozliczeń, wyodrębniony rachunek bankowy, przez który przepływają środki z tytułu wszelkich płatności najemców i następnego dnia roboczego za poprzedni dzień roboczy przekazuje zgromadzone na tym rachunku środki na rachunek Gminy. Zarządca zawiera w imieniu właściciela umowy najmu, wystawia w imieniu Gminy faktury VAT dla najemców lokali użytkowych z tytułu najmu, oryginały dostarcza najemcy lokalu, a ich kopie za dany miesiąc wraz z rejestrem sprzedaży przekazuje Gminie w celu zaewidencjonowania w swoich księgach rachunkowych i rozliczenia podatku VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00