Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.08.2009, sygn. ILPP2/443-646/09-4/SJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-646/09-4/SJ

Prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących towarów i usług związanych z realizacją projektu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Fundacji, przedstawione we wniosku z dnia 19 maja 2009 r. (data wpływu 20 maja 2009 r.) uzupełnionym pismem z dnia 19 maja 2009 r. (data wpływu 7 sierpnia 2009 r.), oraz pismem z dnia 27 lipca 2009 r. (data wpływu 7 sierpnia 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenie podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pod nazwą Złoty (...) jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 maja 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenie podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pod nazwą Złoty (...)". Przedstawiony wniosek uzupełniono pismem z dnia 19 maja 2009 r. (data wpływu 7 sierpnia 2009 r.) o brakujące pełnomocnictwo oraz pismem z dnia 27 lipca 2009 r. (data wpływu 7 sierpnia 2009 r.) o informacje doprecyzowujące opisany stan faktyczny.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Fundacja jest organizacją pożytku publicznego, działającą pro bono. Jest ona zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym. Jednym z jej statutowych celów jest finansowanie działań w zakresie ochrony zdrowia i pomocy społecznej, w tym prowadzenie domu opiekuńczo leczniczego. Cel ten będzie realizowany m.in. przez budowę domu pogodnej starości, który po jego oddaniu będzie prowadzony przez Zainteresowanego. Dom Pogodnej Starość jest obecnie w trakcie budowy, na nieruchomości stanowiącej własność Wnioskodawcy. Budowa potrwa około dwóch lat. W marcu 2009 r. Fundacja złożyła wniosek pt. Złoty (...) o dofinansowanie budowy budynku i wyposażenia Domu Pogodnej Starości w ramach RPO województwa xxx, Oś Priorytetowa V Infrastruktura Społeczna, Działanie V.2 Infrastruktura pomocy Społecznej. Głównymi zadaniami projektu pt. xxx to budowa 3 kondygnacyjnego budynku z 60 miejscami całodobowego pobytu przystosowanego dla osób niepełnosprawnych fizycznie o powierzchni użytkowej budynku 3113,75 m wraz z wyposażeniem mieszkalnym i rehabilitacyjnym oraz zagospodarowaniem terenu. Na dzień dzisiejszy Zainteresowany prowadzi tylko sprzedaż opodatkowaną stawką 22% podatku VAT z tytułu wynajmu powierzchni reklamowych na nieruchomości, na której znajduje się budynek Domu Pogodnej Starości. Wymogiem instytucji zarządzającej RPO województwa xxx jest przedstawienie indywidualnej interpretacji w sprawie możliwości prawnej odzyskania podatku od towarów i usług VAT w związku z realizacją ww. projektu. Dom Pogodnej Starości będzie działał zgodnie z obowiązującymi przepisami wynikającymi z ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00