Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.09.2009, sygn. ILPB3/423-475/09-2/JG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-475/09-2/JG
Czy w świetle przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Spółka jest upoważniona do zaliczenia kosztów związanych z podwyższeniem kapitału do pośrednich kosztów uzyskania przychodu ?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, przedstawione we wniosku (data wpływu 23 czerwca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 czerwca 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
W dniu 10 października 2008 r. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki Akcyjnej, podjęło decyzję o podwyższeniu kapitału zakładowego Spółki, z wyłączeniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy, poprzez emisję nowych akcji serii A, B i C. Akcjonariusze podjęli również uchwałę w sprawie ubiegania się o dopuszczenie i wprowadzenie akcji do obrotu na rynku regulowanym (dalej jako Debiut Giełdowy), o dematerializacji akcji oraz upoważnieniu zarządu do zawarcia stosownej umowy z Krajowym Depozytem Papierów Wartościowych S.A.
W związku z powyższym, Spółka poniosła m.in. następujące koszty:
- koszt taksy notarialnej za sporządzenie aktu notarialnego o podwyższeniu kapitału zakładowego;
- koszt emisji reklam i informacji o akcjach oferowanych w ramach Debiutu Giełdowego w mediach (telewizja, internet, gazety);