Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.10.2010, sygn. ITPP1/443-707/10/AT, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-707/10/AT

Czy Spółdzielnia będzie miała prawo do odliczenia podatku VAT z dokumentów (faktur VAT, faktur korygujących VAT oraz duplikatów) otrzymanych drogą elektroniczną w formie pliku PDF, pomimo, że nie są one zabezpieczone podpisem elektronicznym, a jedynie wydrukowane?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 14 lipca 2010 r. (data wpływu 20 lipca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktur otrzymanych drogą elektroniczną jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 lipca 2010 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktur otrzymanych drogą elektroniczną.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółdzielnia prowadzi działalność w zakresie produkcji i przetwórstwa artykułów mlecznych. W związku z prowadzoną działalnością, dokonuje znacznych zakupów od kontrahentów krajowych i zagranicznych. Stosunki handlowe z dostawcami zostały uregulowane stosownymi długookresowymi indywidualnymi umowami handlowymi.

W efekcie wykonanych dostaw lub usług, Spółdzielnia otrzymuje faktury VAT, natomiast w przypadku zwrotów lub korekt faktury korygujące VAT.

Rozmiar prowadzonej działalności wyraża się dużą ilością otrzymywanych faktur zakupowych. Ze względu na nieprawidłową pracę poczty oraz przewoźników, a także innych przyczyn, zdarza się, że faktury docierają z dużym opóźnieniem lub konieczne jest wystawianie duplikatów faktur VAT. W związku z powyższym, Spółdzielnia rozważa możliwość odstąpienia od tradycyjnej formy przekazywania dokumentów (w postaci papierowej) i przejścia w przyszłości na drogę elektroniczną (za pośrednictwem faksu lub poczty elektronicznej). Otrzymane w ten sposób faktury zostaną wydrukowane i przechowywane w formie papierowej. Taka forma przekazu doprowadzi do usprawnienia pracy w Spółdzielni, a w przyszłości do zdecydowanego ograniczenia kosztów związanych z przesyłaniem faktur.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00