Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 08.03.2010, sygn. IBPP2/443-1006/09/WN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-1006/09/WN

ustalenia czy Spółka była uprawniona do uwzględnienia wystawionych not korygujących i faktur wewnętrznych korygujących w rozliczeniu za miesiąc, w którym potwierdzenia tych not korygujących zostały uzyskane

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 grudnia 2009r. (data wpływu 7 grudnia 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 8 lutego 2010r. (data wpływu 9 lutego 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy Spółka była uprawniona do uwzględnienia wystawionych not korygujących i faktur wewnętrznych korygujących w rozliczeniu za miesiąc, w którym potwierdzenia tych not korygujących zostały uzyskane - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 grudnia 2009r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy Spółka była uprawniona do uwzględnienia wystawionych not korygujących i faktur wewnętrznych korygujących w rozliczeniu za miesiąc, w którym potwierdzenia tych not korygujących zostały uzyskane.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 8 lutego 2010r. (data wpływu 9 lutego 2010r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 2 lutego 2010r. znak: IBPP2/443-1006/09/WN.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (dalej również Spółka") na podstawie Umowy Koncesyjnej (dalej: Umowa Koncesyjna") zawartej z ministrem właściwym do spraw transportu (dalej: Minister") eksploatuje odcinek autostrady płatnej, zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 27 października 1994 roku o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (Dz. U. z 2004 roku Nr 256, poz. 2571, ze zmianami, dalej: ustawa o autostradach płatnych"). W związku z powyższym Spółka pobiera opłaty za przejazd autostradą na zasadach określonych w ustawie o autostradach płatnych. Umowa Koncesyjna opiera się na zasadzie podziału ryzyk, gdzie strona prywatna (tutaj: Spółka) przejmuje ryzyka komercyjne, strona publiczna zaś (tu: Skarb Państwa reprezentowany przez Ministra) odpowiada głównie za ryzyko zmian w prawie wpływających na warunki realizacji projektów koncesyjnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00