Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.03.2010, sygn. IBPP3/443-984/09/PK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-984/09/PK

-posiadany przez spółkę dokument CMR, łącznie z kopią faktury i specyfikacją sztuk ładunku stanowią dokumenty uprawniające do zastosowania dla transakcji wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów stawki 0%,
-uzupełnienie dokumentów wymienionych w art. 42 ust. 3 dokumentami wymienionymi w art. 42 ust. 11 w terminie po złożeniu deklaracji za dany okres rozliczeniowy nie powoduje utraty prawa do zastosowania stawki 0%,
-w celu skorzystania ze stawki 0% przy WDT nie jest możliwe zastąpienie dokumentu przewozowego jedynie oświadczeniem nabywcy o odbiorze towarów, za dokument przewozowy o którym mowa w art. 42 ust. 3 ustawy o VAT może służyć każdy dokument wystawiony przez spedytora potwierdzający przemieszczenie towarów pomiędzy państwami członkowskimi i dostarczenie towaru do odbiorcy w innym państwie członkowskim.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 22 grudnia 2009r. (data wpływu 28 grudnia 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 26 stycznia 2010r. (data wpływu 28 stycznia 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania posiadanych dokumentów za wystarczające dowody świadczące o dokonaniu wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów jest:

  • prawidłowe w zakresie pytania pierwszego i drugiego,
  • nieprawidłowe w zakresie pytania trzeciego oraz czwartego.

UZASADNIENIE

W dniu 28 grudnia 2010r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania posiadanych dokumentów za wystarczające dowody świadczące o dokonaniu wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 26 stycznia 2010r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00