Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.10.2010, sygn. IBPP3/443-543/10/PK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-543/10/PK

Wysyłanie faktur drogą elektroniczną

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 200 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 12 lipca 2010r. (data wpływu 22 lipca 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie przesyłania faktur drogą elektroniczną - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 lipca 2010r. został złożony ww. wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie przesyłania faktur drogą elektroniczną.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie wielkopowierzchniowego handlu detalicznego, w zakresie wynajmu lokali oraz w mniejszym zakresie w innych branżach. Będąc podatnikiem podatku od towarów i usług, w związku ze sprzedażą towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, wystawia faktury VAT swoim kontrahentom.

Zważywszy na wadliwą pracę poczty, czy innych podmiotów dostarczających korespondencję oraz ilość wystawianych przez podatnika faktur, faktury oraz faktury korygujące kierowane do kontrahentów nierzadko otrzymywane są przez te podmioty kilka tygodni czy miesięcy po ich wystawieniu.

Wiąże się z tym szereg problemów natury ekonomicznej (zaległości płatnicze), cywilnoprawnej (np. nieuzasadniona windykacja roszczeń), czy organizacyjnych (konieczność reklamowania pracy poczty lub wystawiania duplikatu faktury lub faktury korygującej) To powoduje utrudnienia w funkcjonowaniu podatnika i rodzi istotne koszty. Mając powyższe na uwadze, celem uniknięcia takich problemów, Spółka planuje przesyłać faktury wystawione przez siebie w postaci zapisu informatycznego sporządzonego w różnorodnych formatach np. przy użyciu edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych lub programów do graficznego utrwalenia dokumentu a następnie przesyłać tak sporządzone pliki bezpośrednio za pomocą poczty elektronicznej do swoich kontrahentów celem umożliwienia im samodzielnego wydrukowania dokumentu na ich własnych urządzeniach i prawidłowego zaewidencjonowania otrzymanego dokumentu zgodnie z przepisami prawa (bez korzystania z procedur dotyczących przekazywania dokumentów przy użyciu bezpiecznego podpisu elektronicznego).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00