Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.09.2010, sygn. IBPP3/443-449/10/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-449/10/DG

Czy Wnioskodawca na gruncie obowiązujących przepisów prawa ma możliwość dokonania obniżenia podatku VAT należnego o podatek naliczony wynikający z faktury otrzymanej droga elektroniczna bez zastosowania podpisu elektronicznego?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 15 czerwca 2010r. (data wpływu 22 czerwca 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia podatku VAT należnego o podatek naliczony wynikający z faktury otrzymanej drogą elektroniczna bez zastosowania podpisu elektronicznego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 czerwca 2010r. został wniesiony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia podatku VAT należnego o podatek naliczony wynikający z faktury otrzymanej drogą elektroniczna bez zastosowania podpisu elektronicznego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Współpracujący z Wnioskodawcą kontrahenci chcieliby mieć możliwość przesyłania Wnioskodawcy wystawionych faktur VAT w formie elektronicznej. Podmiot gospodarczy po wygenerowaniu faktury przysyłałby fakturę jako załącznik PDF na udostępniony przez Spółkę adres mailowy. Faktura taka nie będzie zawierała podpisu elektronicznego wystawcy. Następnie otrzymana faktura będzie drukowana wraz z mailem potwierdzającym datę otrzymania i przechowywania przez obie strony w formie papierowej. Wydrukowane dokumenty będą zaksięgowane w systemie finansowo-księgowym Spółki i na ich podstawie będzie odliczany podatek VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00