Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 01.02.2010, sygn. IPPP1/443-1199/09-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1199/09-2/AW

transport międzynarodowy i usługi pomocnicze do usług transportowych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 05.11.2009r. (data wpływu 23.11.2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług:

  • jest prawidłowe w części dotyczącej przyjęcia, że nabywane od firm amerykańskich usługi transportu i usługi pomocniczych do usług transportu nie stanowią importu usług (pytania Nr 1 i 4)
  • jest nieprawidłowe w części rozliczenia z klientami świadczonych usług transportu międzynarodowego (pytania Nr 7-10).

UZASADNIENIE

W dniu 23.11.2009r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka w ramach swojej działalności gospodarczej zajmuje się m.in. świadczeniem usług spedycji (obecnie, zgodnie z nową klasyfikacją działalności PKD jest to nr 52.29.C - działalność pozostałych agencji transportowych) oraz pośrednictwem związanym z usługami transportowymi.

W ramach usług oferowanych klientom, na ich zamówienie sprowadza pojazdy mechaniczne, głównie ze Stanów Zjednoczonych . Polega to na tym, że zakupione przez klienta towary do miejsca załadunku przez partnerów Spółki w USA.

Następnie ww. towary są pakowane w kontenery, które zostają odstawione do portu w celu wysłania ich do portu w Unii Europejskiej.

W swojej działalności Spółka korzysta z usług firm amerykańskich , które polegają na transporcie, rozładunku, załadunku, wystawianiu dokumentów przewozowych odprawy celnej eksportowej, wysyłaniu dokumentów. Wszystkie te czynności świadczone są przez te firmy na terenie Stanów Zjednoczonych. Firmy amerykańskie obciążają Wnioskodawcę fakturą (invoice) za swoje usługi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00