Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 07.10.2010, sygn. IPPP2/443-531/10-3/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-531/10-3/MM

Przesyłanie papierowych faktur do kontrahenta za pomocą poczty elektronicznej w formie pliku PDF.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz.770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 16.07.2010r. (data wpływu 20.07.2010r.), uzupełnione pismem z dnia 08.08.2010r. (data wpływu 10.08.2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia szczegółowych zasad przy dostarczaniu faktur za pomocą poczty elektronicznej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20.07.2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia szczegółowych zasad przy dostarczaniu faktur za pomocą poczty elektronicznej. Przedmiotowy wniosek zawierał braki formalne. W związku z czym tut. Organ podatkowy pismem z dnia 30.07.2010r. znak IPPP2/443-531/10-2/MM wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku o powyższe braki. Wniosek został uzupełniony w terminie prawidłowym.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi sprzedaż produktów normalizacyjnych. Rozliczenie z klientem odbywa się w oparciu o faktury VAT. Faktury są drukowane i przesyłane za pośrednictwem poczty tradycyjnej. Obecnie Wnioskodawca planuje przesyłanie swoim kontrahentom faktur w formacie PDF za pomocą poczty elektronicznej. Odbiorca faktury jak i wystawca, w myśl wyroku NSA (I FSK 1444/09) z dnia 20 maja 2010r., powinien tak wysłaną fakturę wydrukować i w formie papierowej przechowywać.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00