Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 08.01.2010, sygn. ILPP2/443-1384/09-4/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1384/09-4/MN
Moment powstania obowiązku podatkowego w przypadku świadczenia usług elektronicznych rozliczanych okresowo (usługi ciągłe).
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 28 sierpnia 2009 r. (data wpływu 12 października 2009 r.) uzupełnionym pismem z dnia 21 grudnia 2009 r. (data wpływu 28 grudnia 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 października 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 21 grudnia 2009 r. (data wpływu 28 grudnia 2009 r.) o doprecyzowanie zaistniałego stanu faktycznego i wskazanie zakresu pytania oraz własnego stanowiska, a także o brakującą opłatę.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca (dalej: Spółka), który zajmuje się działalnością w zakresie portali internetowych zawiera z kontrahentami następujące rodzaje umów:
- Umowy dotyczące umieszczania w odpowiednim dziale własnego portalu internetowego oferty handlowej klienta zawierane z klientami sprzedającymi towary lub usługi przez Internet, wśród tych umów są:
- Umowa zawarta z klientem posiadającym sklep internetowy z bielizną. W umowie ustalono, że klient będzie płacił Spółce prowizję od wartości zamówień złożonych w sklepie internetowym klienta zrealizowanych za pośrednictwem portalu Spółki. W umowie zaznaczone jest, że za zrealizowane zamówienie rozumieć należy zamówienie, które zostało przyjęte do realizacji po weryfikacji jego prawdziwości, a następnie wysłane do zamawiającego i przez niego odebrane oraz zapłacone. Rozliczeń należności za zrealizowane zamówienia klient dokonuje bezpośrednio z zamawiającym produkty. Prowizja będzie rozliczana w okresie miesięcznym, chyba że jej wartość za dany miesiąc będzie niższa niż 100 zł. Wówczas prowizja będzie przesunięta na następny okres rozliczeniowy. Zatem informacje o zrealizowanych zamówieniach, choć nie jest to zapisane w umowie, Spółka musi uzyskać od klienta, gdyż nie ma możliwości wygenerowania ich we własnym zakresie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right