Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13.04.2010, sygn. ILPP2/443-131/10-3/EN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-131/10-3/EN

Czy w celu zagwarantowania w okresie przechowywania faktury VAT jej autentyczności pochodzenia i integralności jej treści, przez cały okres przechowywania faktury, wystarczy podpisanie faktury bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450 ze zm.) weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu art. 3 pkt 12 ww. ustawy o podpisie elektronicznym w okresie ważności tego certyfikatu. Natomiast po wygaśnięciu ważności kwalifikowanego certyfikatu służącego do weryfikacji podpisu elektronicznego, którym podpisana jest faktura do upływu wymaganego okresu przechowywania faktury wystarczy przechowywanie list certyfikatów unieważnionych CRL sporządzonych i poświadczonych elektronicznie przez centrum certyfikacji, bez potrzeby stosowania jakiegokolwiek dodatkowego mechanizmu, np. kwalifikowanego znacznika czasu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 20 stycznia 2010 r. (data wpływu 27 stycznia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur wystawionych w formie elektronicznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 stycznia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur wystawionych w formie elektronicznej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00