Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.08.2010, sygn. ILPP2/443-731/10-2/JKa, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-731/10-2/JKa

Czy posiadane przez Spółkę dokumenty są wystarczające, w rozumieniu art. 42 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 ze zm., zwanej ustawą o VAT), do zastosowania stawki 0% w odniesieniu do wartości wszystkich faktur dokumentujących WDT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 14 maja 2010 r. (data wpływu 21 maja 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji i stawki podatku przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 maja 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji i stawki podatku przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca zawarł umowę sprzedaży z czeskim przedsiębiorcą na dostawę określonej ilości wyrobów energetycznych, których dostawa miała być realizowana partiami w okresie od dnia 9 listopada 2009 r. do dnia 31 grudnia 2009 r., na warunkach INCOTERMS 2000 FCA. Kupujący odebrał i zapłacił uzgodnioną w umowie cenę za wszystkie wysłane partie towaru. Dostawy te były dokumentowane listami przewozowymi oraz dokumentami ADT, które miały wrócić do Zainteresowanego w czasie określonym w umowie. Trzy ostatnie dostawy, na które Spółka wystawiła faktury VAT zostały jednak zatrzymane na terenie Czech do kontroli, a następnie towar objęty tymi dostawami został skonfiskowany przez Urząd Celny. Właścicielem tego towaru stało się państwo czeskie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00