Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 02.11.2010, sygn. ILPP2/443-1243/10-2/SJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1243/10-2/SJ

1. Czy można odstąpić od drukowania kopii faktur VAT, kopii korekt faktur VAT (ich duplikatów) dokumentujących sprzedaż i przechowywać je w formie elektronicznej nawet jeżeli nie spełniają wymogów wynikających z rozporządzenia ministra finansów z dnia 14 lipca 2004 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, np. w formie pliku PDF?
2. Czy przechowywanie kopii faktur VAT, kopii korekt faktur VAT (ich duplikatów) w postaci innej niż papierowa np. w formie pliku PDF spełni wymogi rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością , przedstawione we wniosku z dnia 2 sierpnia 2010 r. (data wpływu 4 sierpnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania kopii faktur w formie innej niż papierowa jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 sierpnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku w zakresie przechowywania kopii faktur w formie innej niż papierowa.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej: Spółka) jest firmą handlową, która prowadzi sprzedaż w ponad 80 punktach handlowych. Rocznie wystawianych jest około 250 tys. faktur VAT, przy czym znaczna ich część jest wielostronicowa. W związku z powyższym, Spółka ponosi wysokie koszty związane z koniecznością wydruku i przechowywania przez okres praktycznie 6 lat kopii faktur VAT. Są to głównie koszty materiałowe (papier, toner), koszty archiwizacji (w tym koszty przesyłki z punktów handlowych do siedziby jednostki) oraz koszty utylizacji. W związku z koniecznością racjonalizacji kosztów, Spółka rozważa możliwość odstąpienia od drukowania kopii faktur VAT i kopii dokumentów zrównanych z nimi jak np.: duplikaty faktur VAT, noty korygujące.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00