Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.08.2010, sygn. ILPP2/443-779/10-4/SJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-779/10-4/SJ

Czy faktura VAT oraz faktura korygująca VAT wysłana przy użyciu poczty elektronicznej (tzw. mailem) w PDF jest tak samo ważna jak ta wysłana pocztą, oczywiście bez użycia bezpiecznego podpisu elektronicznego (tj. e-faktury) z zachowaniem kopii bez wydruku na nośniku elektronicznym? Jeżeli jest tak samo ważna, czy tak jak to jest w przypadku e-faktur, należy wcześniej uzyskać od kontrahenta zgodę na taki sposób otrzymywania faktur?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, przedstawione we wniosku z dnia 26 maja 2010 r. (data wpływu 31 maja 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 11 sierpnia 2010 r. (data wpływu 16 sierpnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu wystawiania i przesyłania faktur oraz przechowywania ich kopii jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 maja 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu wystawiania i przesyłania faktur oraz przechowywania ich kopii. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 11 sierpnia 2010 r. (data wpływu 16 sierpnia 2010 r.) o aktualny odpis z rejestru Przedsiębiorców KRS oraz o doprecyzowanie własnego stanowiska w sprawie.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej Spółka) jest spółką medialną, której podstawową działalność stanowi wydawanie i sprzedaż gazet oraz reklam i ogłoszeń w nich zamieszczanych (zwanych dalej usługami). Klientami Spółki są zarówno duże przedsiębiorstwa, instytucje, jak i osoby fizyczne, którym za sprzedaż gazet, czy usług są wystawiane faktury VAT w formie papierowej i doręczane osobiście, kurierem, czy za pośrednictwem x. Od 2005 r. teoretycznie nie trzeba chodzić z fakturą na pocztę, można wysyłać tzw. e-faktury, ale jedynie przy użyciu tzw. bezpiecznego podpisu elektronicznego, którego wyrobienie kosztuje. Ponadto, jest przypisany do jednej osoby, a w przypadku Spółki, która ma trzy siedziby i w każdej z nich faktury VAT są wystawiane średnio przez 2-3 osoby, zakupienie bezpiecznego podpisu dla każdej z nich wygenerowałoby duże koszty.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00