Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.10.2010, sygn. ILPP1/443-841/10-4/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-841/10-4/AW

Podatek od towarów i usług w zakresie przesyłania faktur VAT drogą elektroniczną oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT przesłanych w formie elektronicznej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 19 lipca 2010 r. (data wpływu 26 lipca 2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 30 września 2010 r. (data wpływu 5 października 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przesyłania faktur VAT drogą elektroniczną oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT przesłanych w formie elektronicznej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 lipca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przesyłania faktur VAT drogą elektroniczną oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT przesłanych w formie elektronicznej. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 30 września 2010 r. o doprecyzowanie przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, prowadzi handel hurtowy oraz dystrybucję urządzeń i osprzętu elektrycznego. Spółka nabywa również od kontrahentów towary oraz usługi, które są dokumentowane fakturami VAT. Faktury, a także faktury korygujące są otrzymywane przez Spółkę w formie papierowej. Spółka rejestruje w systemie faktury lub faktury korygujące (korekty faktur VAT) w momencie ich otrzymania oraz ujmuje kwoty podatku VAT naliczonego wynikające z powyższych faktur bądź faktur korygujących w rozliczeniu podatku VAT, po dacie ich otrzymania. W celu przyśpieszenia obrotu dokumentów księgowych, Spółka zamierza zwrócić się do kontrahentów z prośbą o dostarczanie faktur i faktur korygujących VAT drogą elektroniczną, tj. za pośrednictwem faksu Iub poczty elektronicznej. Równocześnie Spółka zamierza drukować otrzymane faktury i przechowywać je w formie papierowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00