Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27.01.2011, sygn. ITPP2/443-1138/10/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1138/10/AP

Opodatkowanie czynności nabycia i sprzedaży części do statku w transakcji łańcuchowej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 26 października 2010 r. (data wpływu 8 listopada 2010 r.), uzupełnionym w dniach 14 i 19 stycznia 2010 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nabycia części do statku od kontrahenta francuskiego i jej sprzedaży kontrahentowi angielskiemu - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 listopada 2010 r. złożono wniosek, uzupełniony w dniach 14 i 19 stycznia 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nabycia części do statku od kontrahenta francuskiego i jej sprzedaży kontrahentowi angielskiemu.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniach, zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka, będąca podatnikiem podatku od towarów i usług, posiadająca siedzibę w Polsce zamierza kupić od kontrahenta francuskiego (podatnika VAT) część do statku pełnomorskiego - kontenerowca, sklasyfikowanego w grupowaniu PKWiU 35.11.24, po nowelizacji 30.11.24. Część tą zamierza następnie odsprzedać kontrahentowi z Wielkiej Brytanii. Towar zostanie dostarczony przez kontrahenta francuskiego bezpośrednio na statek kontrahenta angielskiego w porcie w Holandii. Transport zostanie zorganizowany przez kontrahenta francuskiego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00