Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.02.2011, sygn. ITPP2/443-1239/10/AF, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1239/10/AF

Zakres stawki podatku obowiązującej dla usługi obsługi portowej oraz odprawy celnej .

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 1 grudnia 2010 r. (data wpływu 6 grudnia 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej dla usługi obsługi portowej oraz odprawy celnej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 grudnia 2010 r. złożono wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej dla usługi obsługi portowej oraz odprawy celnej.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka świadczy, na rzecz podmiotu polskiego, usługi spedycyjne polegające na zorganizowaniu transportu towarów z kraju znajdującego się poza Unią Europejską do Polski. Transport towarów przebiega w następujący sposób:

  1. z kraju trzeciego do Niemiec (port w Hamburgu) transport morski;
  2. z portu w Hamburgu do Polski transport drogowy.

Towar po przywiezieniu na terytorium Niemiec podlega następującym czynnościom:

  1. obsłudze portowej w porcie w Hamburgu, w skład której wchodzi przeniesienie kontenera z burty statku na plac składowy w porcie oraz załadunek na samochód;
  2. odprawie celnej (dopuszczeniu do obrotu) w Hamburgu. Tam też pobierane są należności celne.

Następnie, w wyniku wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, Spółka przewozi towary z terytorium Niemiec na terytorium Polski. Na podstawie regulacji obowiązujących w Niemczech, import towarów, które następnie wywożone są z Niemiec w ramach wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, zwolniony jest z opodatkowania niemieckim podatkiem od wartości dodanej (podobną regulację zawiera prawo polskie w przepisie § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług - Dz. U. z 2009 r. nr 224, poz. 1799).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00