Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 31.08.2011, sygn. ITPP3/443-139a/11/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-139a/11/JK

Podatnicy przesyłający i otrzymujący faktury w formie elektronicznej, którzy nie korzystają z bezpiecznego podpisu elektronicznego lub EDI, muszą stworzyć stosowne procedury i mechanizmy zapewniające faktyczne zapewnienie autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności faktury.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 30 maja 2011 r. (data wpływu 6 czerwca 2011 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku na podstawie faktur przesłanych pocztą elektroniczną w sytuacji, gdy Spółka nie może zagwarantować zachowania integralności i autentyczności otrzymywanych pocztą elektroniczną w formie pliku PDF faktur zakupu oraz korekt faktur zakupu - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 czerwca 2011 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku na podstawie faktur przesłanych pocztą elektroniczną w sytuacji, gdy Spółka nie może zagwarantować zachowania integralności i autentyczności otrzymywanych pocztą elektroniczną w formie pliku PDF faktur zakupu oraz korekt faktur zakupu.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka zamierza otrzymywać faktury i korekty faktur zakupu w postaci pliku PDF przesyłanym pocztą elektroniczną (e-mail). Otrzymywanie takich faktur zostanie poprzedzone złożeniem oświadczenia, w którym Wnioskodawca zaakceptuje otrzymywanie faktur w formie elektronicznej. W oświadczeniu składanym dla dostawcy Spółka wskaże, że momentem otrzymania faktur będzie wejście wiadomości na wskazany adres poczty elektronicznej. Dzień otrzymania e-maila z plikiem PDF będzie stanowić dla Spółki moment odliczenia podatku VAT. Wskazany dzień (data) zostanie umieszczony na fakturze jako dzień wpływu faktury. Faktury zakupu oraz ich korekty otrzymywane w formie elektronicznej wraz z e-mailem, w postaci pliku PDF będą zapisywane w folderze pod nazwą faktury elektroniczne zakup w podziale na lata i miesiące w celu łatwego odszukania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00