Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.11.2011, sygn. ITPP3/443-198a/11/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-198a/11/JK

Z uwagi na fakt, że Spółka zamierza dokonać korekty podatku należnego w dniu wysłania faktury korygującej, bez uprzedniego uzyskania potwierdzenia jej odbioru, stanowisko Spółki należało uznać za nieprawidłowe.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 22 sierpnia 2011 r. (data wpływu 29 sierpnia 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 4 listopada 2011 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie terminu korekty należnego podatku od towarów i usług na podstawie wystawionej faktury korygującej w formie elektronicznej w formacie PDF - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 sierpnia 2011 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie terminu korekty należnego podatku od towarów i usług na podstawie wystawionej faktury korygującej w formie elektronicznej w formacie PDF.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka prowadzi działalności gospodarczą w zakresie transportu, spedycji i logistyki dla kontrahentów krajowych i zagranicznych. Wnioskodawca wystawia faktury VAT sprzedaży oraz korekty faktur w systemie komputerowym. W tym roku Wnioskodawca zamierza wysyłać za pośrednictwem poczty elektronicznej w formacie PDF faktury sprzedaży VAT oraz ich korekty, jak również otrzymywać faktury VAT zakupu, rachunki oraz korekty faktur i rachunków za pośrednictwem poczty elektronicznej w formacie PDF od kontrahentów krajowych i zagranicznych. Zdaniem Spółki, za posługiwaniem się fakturami elektronicznymi przemawia fakt szybszego obrotu gospodarczego, oszczędności, ochrona środowiska, a także monitoringu spłaty należności, ograniczającego ryzyko gospodarcze. Wnioskodawca w treści wniosku wskazuje, że otrzymane faktury VAT, rachunki i korekty w formie pliku PDF zapewniają autentyczność pochodzenia i integralność treści, o której mowa w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej (Dz. U. Nr 249, poz. 1661).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00